האם החתול שלך אכלן בררן? הנה מה לעשות שהחתול שלך לא אוכל? טיפים וסיבות למומחים

זמן קריאה: 2 דק

חתולים ידועים לשמצה בהיותם אכלנים בררנים. הם יכולים להיות קפדניים לגבי מה שהם אוכלים ומתי הם אוכלים את זה. אמנם זה לא נדיר שחתול מפנה את האף כלפי מזון מסוים, אבל זה יכול להיות מדאיג כאשר חברך החתולי מסרב לאכול שום דבר בכלל. במאמר זה, נחקור כמה עצות מומחים מה לעשות אם החתול שלך הוא אכלן בררן.

סיבות לכך שהחתול שלך יכול להיות אכלן בררן

חתולים ידועים בהרגלי האכילה הדקיקים שלהם, וכבעלים של חתולים, זה יכול להיות מדאיג כאשר חברך הפרוותי מפנה את האף כלפי האוכל שלהם. עם זאת, אכילה בררנית אצל חתולים אינה נדירה ויכולה לנבוע ממגוון סיבות. במאמר זה, נדון מדוע החתול שלך עשוי להיות אכלן בררן ומה אתה יכול לעשות כדי לעודד אותו לאכול.

סיבות אפשריות לאכילה בררנית

ישנן מספר סיבות לכך שהחתול שלך נמנע מהמזון שלו. הנה כמה סיבות נפוצות לאכילה בררנית אצל חתולים:

– בעיות רפואיות: אם החתול שלך מפסיק פתאום לאכול, זה יכול להיות סימן לבעיה בריאותית בסיסית. בעיות שיניים, בעיות עיכול וזיהומים יכולים לגרום לחתול שלך להרגיש אי נוחות או בחילה, מה שעלול להוביל לאובדן תיאבון.

– העדפות מזון: בדיוק כמו בני אדם, לחתולים יכולות להיות העדפות ספציפיות לסוגי מזון מסוימים. אם שינית לאחרונה את האוכל של החתול שלך, ייתכן שהם לא יאהבו את המותג או הטעם החדשים.

– לוח הזמנים להאכלה: אם החתול שלך רגיל לאכול בשעות מסוימות במהלך היום ולפתע אתה משנה את לוח הזמנים להאכלה, ייתכן שהוא לא רעב כאשר אתה מציע לו אוכל.

– מתח: מצבים מלחיצים כמו מעבר לבית חדש, חיית מחמד חדשה במשק הבית או שינוי בשגרה עלולים לגרום לחתול שלכם להיות חרד ולא לרצות לאכול.

טיפים לעידוד החתול שלך לאכול

אם אתה חושד שהרגלי האכילה הבררניים של החתול שלך נובעים מבעיה רפואית, חשוב לקחת אותם לווטרינר בהקדם האפשרי. עם זאת, אם אין בעיות בריאותיות בסיסיות, ישנם מספר דברים שאתה יכול לעשות כדי לעודד את החתול שלך לאכול:

– שנה את האוכל: אם החתול שלך לא אוכל את האוכל הנוכחי שלו, נסה להציע לו מותג או טעם אחר. זה עשוי לקחת קצת ניסוי וטעייה כדי למצוא סוג של מזון שהחתול שלך נהנה ממנו, אז אל תוותר אם הוא לא אוכל את האפשרויות הראשונות שאתה מציע.

– שנה את לוח הזמנים להאכלה: אם שינית לאחרונה את לוח הזמנים של האכלה של החתול שלך והם לא אוכלים, נסה לחזור לשגרה הקודמת שלהם. לחלופין, אתה יכול לשנות בהדרגה את זמן ההאכלה שלהם ב-15-30 דקות ביום עד שהם אוכלים בשעה החדשה.

– לחמם את האוכל: חתולים מעדיפים את האוכל שלהם בטמפרטורת החדר או מעט מעל. אם אתה מאכיל את החתול שלך בקופסאות שימורים, נסה לחמם אותו במיקרוגל לכמה שניות לפני שתציע אותו לחתול שלך.

– נסה מרקמים שונים: חלק מהחתולים מעדיפים מזון רטוב על פני מזון יבש, בעוד שאחרים עשויים להעדיף שילוב של שניהם. נסה עם מרקמים שונים כדי לגלות מה החתול שלך הכי אוהב.

חדשות אחרונות
חדשות קשורות